Apelul AS FC PROGRESUL BUCURESTI este adresat membrilor Adunării Generale cu drept de vot, cluburile sportive care participă în competițiile Liga 1, Liga 2, Liga 3, fotbal în sală și fotbal feminin, precum și a celor cu activitate exclusivă de copii și juniori înscrise în competițiile U19 și U17 organizate de FRF.
1) RESPECTATI STATUTELE SI REGULAMENTELE FIFA SI UEFA
Conform statutului FRF acest lucru este OBLIGATORIU si aici nu se poate nimic negocia in purul stil romanesc.
A) INDEPENDENTA DECIZIONALA
La sfarsitul anului 2010 FRF este instintata in mod oficial in privinta asigurarii independentei decizionale a fiecarui membru afiliat cu precizarea extrem de clara * cluburile de drept public nu pot fi membre FRF*. Se explica la fel de clar ca orice alt club a carei independenta decizionala este afectata de interventia unor terti nu pot face parte din Federatia Romana de Fotbal.
Definiţia cluburilor de la litera (f) menţionează faptul că acestea pot fi „public legal entities” („persoane juridice de drept public”). Vă recomandăm organizarea cluburilor sportive doar sub formă de organizaţii non-profit sau societăţi cu răspundere limitată, fără a avea statutul de „public law entities” („persoane juridice de drept public”). În opinia noastră, astfel de cluburi sportive, având statutul de persoane juridice de drept public, sunt sub autoritatea statului român, ceea ce presupune faptul că statul român poate interveni în mod nejustificat în activitatea cluburilor sportive, activitate, care, dimpotrivă, trebuie să fie sub controlul exclusiv al FRF. Totodată, dorim să vă readucem la cunoştinţă că fiecare membru al FRF trebuie să declare faptul că structura juridică a solicitantului garantează faptul că acesta poate lua decizii independent de orice altă entitate externă (cf. art. 10 alin. 3 (g) al SSF şi observaţiile noastre cu privire la art. 11 al Statutului FRF). În plus, intervenţia guvernului în activităţile cluburilor sportive presupune o influenţă indirectă asupra FRF, care trebuie evitată pentru a asigura conformitatea cu prevederile art. 1 alin. 1 al Statutului FRF, care stipulează în mod corect că FRF este „a non-governmental entity” („persoană juridică neguvernamentală”) şi respectarea obligaţiei care le revine membrilor afiliaţi la FIFA şi la UEFA, de a-şi administra activitatea independent şi de a asigura faptul că propria activitate nu este sub influenţa unor terţi (cf. art. 13 alin. 1 (g) şi art. 17 ale Statutului FIFA, precum şi observaţiile noastre cu privire la art. 23 alin. 6 al Statutului FRF).
Aceasta prevedere a fost introdusa in statutul din 2011 de FRF. Isi poate cineva imagina ca lui MIRCEA SANDU ii convenea aceasta prevedere ???…..a fost obligat de FIFA sa o puna in aplicare.
CINE IL PUNE PE RAZVAN BURLEANU SA MODIFICE IN 2014 STATUTUL FRF IN SENSUL ADMITERII CLUBURILOR DE DREPT PUBLIC SI A CELOR FARA INDEPENDENTA DECIZIONALA PROPRIE IN RANDUL MEMBRILOR FRF ???……
FIFA NU SI-AR FI DAT NICIODATA ACORDUL PENTRU ACESTE MODIFICARI MOTIV PENTRU CARE FRF NU ADUCE LA CUNOSTINTA FIFA ACESTE MODIFICARI.
Acordul FIFA pentru orice modificari statutare este OBLIGATORIU.
CARE VA FI SITUATIA IN ADUNAREA GENERALA DIN 18.04.2018 ?
a) Un numar de 42 de voturi ale liceelor cu profil sportiv, entitati juridice de drept public aflate in subordinea Ministerului Educatiei Nationale. Finantare in totalitate din bani publici.
b) Cluburile si asociatiile sportive finantate in proportie de peste 50% de catre primarii. Un numar de 143 de voturi. Finantare majoritara din fonduri ale autoritatilor locale. Primarii microbisti apartin partidelor politice, cu exceptia celor care sunt alesi ca independenti.
c) Clubul Sporiv al Armatei Steaua Bucuresti – echipele de fotbal ale Armatei Romane. Finantare majoritara din bugetul generos al Ministerului Apararii Nationale.
B) ARTICOLUL 68 DIN CODUL DISCIPLINAR FIFA
Obligatoriu de respectat pentru membrii afiliati ai Federatiei Romane de Fotbal in care se spune:
Asociațiile trebuie, de asemenea:
b) să se asigure că nicio persoană care se află sub urmărire penală pentru acțiuni nedemne de o astfel de funcție (în special dopajul, corupția, falsificarea etc.) sau care a fost condamnată pentru o infracțiune în ultimii cinci ani nu este implicată în gestionarea cluburilor sau a asociației în sine.
Aici situatia este cu adevarat grava in ceea ce priveste FRF. Federatia Romana de Fotbal prin multiplele departamente existente nu numai ca nu se asigura si nu verifica daca exista persoane in conducerea membrilor afiliati urmarite penal sau condamnate definitiv de instantele din Romania, dar nu aplica aceasta prevedere clara nici chiar pentru propriul Comitet Executiv.
In toata perioada cuprinsa intre 2014-2018 din Comitetul Executiv al FRF a facut parte domnul Auras Brasoveanu ca reprezentant al cluburilor din liga 2. Statutul juridic al acestuia nu permitea prezenta acestuia in conducerea FRF. In perioada 2014-2016 era urmarit penal intr-un dosar privind infractiuni de coruptie , iar in iunie 2016 este condmnat definitiv. Dosar 6924/121/2014
FIFA STABILESTE IN MOD CLAR SI FARA ECHIVOC: NU POTI ACTIVA IN CONDUCEREA UNUI CLUB DE FOTBAL DACA TE AFLI SUB URMARIRE PENALA SAU AI SUFERIT O CONDAMNARE PENALA. INCALCAREA ACESTEI PREVEDERI POATE DUCE LA EXCLUDEREA DIN COMPETITIILE ORGANIZATE DE FIFA SI UEFA. ESTE ABSOLUT NORMALA SI DE BUN- SIMT IN CONDITIILE IN CARE VREI SA AI UN FOTBAL CURAT.
Daca consideram ca noi suntem mai destepti si putem negocia orice si oricand s-ar putea sa ne trezim sa jucam doar aici pe la noi si intre noi. Putem sa-l si denumim: FOTBAL PE ULITA….ROMANEASCA…….
2) INCALCARI GRAVE ALE LEGISLATIEI NATIONALE
a) Obligatoriu pentru conducerea federatiei este inscrierea in Registrul Special Federatii al Tribunalului Bucuresti al componentei Comitetului Executiv, asimilat Consilului Director conf. Prevederilor OG 26/2000 privind asociatiile, fundatiile si federatiile. Dupa alegerile din 05.03.2014, cand a fost stabilita aceasta componenta FRF s-a adresat Tribunalului Bucuresti in dosarul 8520/3/2014. Prin decizia definitiva a Curtii de Apel din 12.10.2015 componenta C.Ex. este respinsa in mod definitiv. Consecinta : Orice act juridic pe seama si in numele FRF semnat de acest Comitet Executiv este NUL DE DREPT. (anexa 1)
AS FC PROGRESUL BUCURESTI NOTIFICA SI FACE PUBLIC ACEST DEMERS LA ADUNARILE GENERALE DIN 10.05.2016 si 27.10.2017. https://fcprogresul.ro/2017/05/26/atentiune-membrii-afiliati-frf-votati-va-asumati-raspundeti/
ATENTIE : CONVOCAREA PENTRU ADUNAREA GENERALA DIN 18.04.2018 ESTE FACUTA DE ACELEASI COMITET EXECUTIV si convocarea este un act juridic.
b) In competitiile organizate de FRF au existat si exista inca, din pacate pentru noi toti, entitati sportive fara Certificat de Identitate Sportiva ceea ce reprezinta incalcare cu buna-stiinta a legii 69/2000 privind educatia fizica si sportul. Doar 2 exemple actuale: Centrul National de pregatire Timisoara din liga a 3-a seria a IV si Centrul National Mures in liga elitelor U 19 seria de vest. Aceste doua exemple sunt in stransa legatura cu mult trambitatele CENTRE DE EXCELENTA DOVEDITE A FI UN ESEC RASUNATOR AL CELOR CU PUTERE DE DECIZIE DIN CONDUCEREA FRF. Mai mult, la barajul pentru promovarea in liga a 3-a in sezonul trecut au fost acceptate de catre FRF o multime de entitati pseudo-sportive. Si acest fapt a fost sesizat: https://fcprogresul.ro/2017/06/17/federatia-romana-de-fotbal-se-joaca-cu-focul/
ADUNAREA GENERALA CA FOR SUPREM DE CONDUCERE A FOTBALULUI ROMANESC NU POATE ACCEPTA SUB NICI UN MOTIV INCALCAREA CU BUNA STIINTA A LEGII. INCOMPETENTA CELOR CARE AU FACUT POSIBIL ACESTE GRAVE DERAPAJE NU POATE RAMANE NESANCTIONATA. Daca noi , cei din Adunarea Generala nu luam atitudine vom raspunde in solidar cu cei care au permis aceste incalcari ale legii.
AS FC PROGRESUL BUCURESTI A FACUT PUBLICE INTOTDEAUNA DEMERSURILE CATRE FRF SI CELE ADRESATE INSTITUTIILOR PUBLICE DIN ROMANIA. ADUCEM LA CUNOSTIINTA MEMBRILOR ADUNARII GENERALE FRF UNUL DINTRE ULTIMELE DEMERSURI, CEL ADRESAT DIRECTIEI NATIONALE ANTICORUPTIE:
CA URMARE A PLANGERII PENALE INREGISTRATE S-A FORMAT DOSARUL PENAL NR. 429/P/2017 IN CARE AM PRIMIT URMATORUL RASPUNS:
DNA, prin procurorul de caz, decide continuarea cercetarilor de catre Parchetul de pe langaTribunalul Bucuresti. Motivul pentru care nu este de competenta DNA este cel ca prejudiciul este cu putin sub 1 milion de euro……cercetari incepute de DNA. Raspunsul primit la inceputul lunii ne permite sa dovedim ca poate fi de competenta DNA in cazul depasirii pragului de 1.000.000 euro. Prejudiciul este de multe milioane .
AM INCERCAT IN MOD STATUTAR SA INTRODUCEM PE ORDINEA DE ZI A ADUNARII GENERALE din 18.04.2018 ACESTE PROBLEME PREZENTATE MAI SUS, DEMERS RAMAS FARA RASPUNS. (anexa 2)
ACESTA A FOST MOMENTUL IN CARE NE-AM HOTARAT SA NE ADRESAM DIRECT UEFA SI FIFA (martie 2018)
La acest moment avem o corespondenta confidentiala cu FIFA si apreciem ca exista o deschidere importanta a forului mondial.
INDIFERENT DE CINE VA CASTIGA ALEGERILE DEMERSURILE AS FC PROGRESUL BUCURESTI NU SE VOR OPRI.
17 APRILIE 2018
AS FC PROGRESUL BUCURESTI
TUDOR IACOV
ANEXA 1 – EXTRAS REGISTRUL FEDERAȚIILOR
ANEXA 2 – Notificare AdGen FRF 2018